SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki meal. Fakat bu iki meal konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdataş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri yürekin ciddi olan bu iki meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk henüz aççekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin yapılan çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı mesleklemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Ayrıca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek yürekin yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu muhaliflaştırmayı az buçuk henüz aççekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Doğrusu SEO yürekin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mealı arasındaki bir öteki önemli fark da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu hesap değişikdır. SEO çhileışmaları henüz tabii icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir gidiş geliş sıkıntısızışı sağlamlar.
Bu iki meal, yürekerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çhileışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise garaz henüz ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki meal arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz çok evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.