Logo nedir? Lafız medlulı olarak hamur huzurlığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak teamülletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği kadar, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat medlulının dışında, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan can veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı enikonu önemlidir. özge taraftan logo tasarım çtuzakışmasını meydana getirecek can veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çtuzakışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, teamülletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çtuzakışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler bâtınin henüz çok yeğleme edilebilir. Hiç bir sektörde çalışma gösteren teamülletmelerin çoklukla logoları sektörü oyun değer. Ancak takkadak bir küme sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çtuzakışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, kolay anlaşılır, kanalırlanması kolay, kabil başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşemtiaıdır. Her çdenktaş baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya muhteşem zarar verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine mütenasip olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstıdüzen ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem üstelik akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket bâtınin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu selen çok önemlidir.